2014/03/30

DIY Quick&Easy Solar Light Fix

Maybe because my house is under the tree shades most of the daytime (which is good for this hot hot hot valley weather) or rusted wires and so, my DIY solar lights are now completely off.
(Can't blame it. It was only a buck each.)
Here's the quick easy fix I tried before I throw them away.




以前作った太陽光パネルのランプが光らなくなってしまった為、捨てる前に分解して問題解決できればと、理科の実験は好きだった学生時代を思い出しつつ(笑)、いじくってみました。
フタを開けたらあら意外!市販の電池が入っていました。



Mine worked unless the inside is rusted or the wire is cut.
Just be extra careful when you pull the tab out. It was glued super thickly.



最近ターゲットでも安めでおしゃれなソーラーライトを見かけました。
自分の家のFront Porchに可愛く幻想的な雰囲気になるように置くのが夢です。願わくばDrivewayなんかに・・・(妄想する度にどんどん規模が大きくなる家・・・笑)

0 件のコメント:

コメントを投稿